Wie zijn we

Fotoclub “KLIK” werd in 1978 opgericht en was een gevestigde waarde in het Hansbeekse verenigingsleven. Op hun jaarlijkse tentoonstelling tijdens het kermisweekend van oktober werd naast eigen werk van de leden ook werk gebracht van belangrijk gebeurtenissen in de gemeente.

In totaal werden er 37 fototentoonstellingen georganiseerd. De laatste 29 jaar was het hoofdthema  portretten van de 50-jarige Hansbekenaren.

Door de privacywetgeving was het niet langer mogelijk lijsten van de 50-jarigen te bekomen.  Er waren toen nog 5 leden actief, die niet langer de inspiratie en motivatie hadden om iets nieuws te brengen. In oktober 2019 werd nog een overzichtstentoonstelling van alle portretten gegeven.

De toenmalige voorzitster Mireille Heindryckx - die opgroeide in dit charmante dorp, en al meer dan 27 jaar clublid was - vond het jammer om de fotoclub samen met de tentoonstelling te laten verdwijnen. Voor velen was dit een sociale gebeurtenis waar Hansbekenaren naar uitkeken.

Door de fusie met Deinze zag zij meer mogelijkheden. Het idee groeide dus om  een doorstart te maken en op zoek te gaan naar enthousiaste fotoliefhebbers. Met enkele fotovrienden lanceerde zij begin 2020 een oproep om een nieuwe fotoclub vorm te geven onder de naam Fotoclub KLIK 2.0.

Ondertussen is er een groep van een twintigtal gedreven leden.

OOK FAN VAN FOTOGRAFIE?

Wordt dan lid van deze fotoclub ( sinds 1978 - vernieuwd in 2020 ) .
Deze club richt zich tot geïnteresseerden met een passie voor fotografie.
Ben jij? Leergierig, gepassioneerd, geëngageerd, een bron van ideeën, maar sta je vooral open om te leren en te delen.
Zoek jij? Groei in je hobby, een "nieuwe" hobby, een goeie teamgeest in een leuke vriendenkring,
Bezoek jij? fototentoonstellingen of andere foto-events of ga jij graag samen op stap.
Wil jij? bijleren via workshops, lezingen, wedstrijden en deelnemen aan de jaarlijkse tentoonstelling in Hansbeke.
Dan pas jij vast en zeker in het plaatje !
Nota ! Een professionele camera is niet vereist, mensen die met smartphones werken maar hun fotografisch oog nog willen versterken, zijn zeker ook welkom!
Interesse in dit kleurrijk verhaal?

Stuur een mail naar fotoclubklik2.0@gmail.com
U wordt dan uitgenodigd op een info vergadering.
Voor meer info tel.0471/85.70.13

Mireille Heindryckx